Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Vocelova 1338, Hradec Králové
Vnitřní řád školní jídelny
1. Vnitřní řád školní jídelny vyplývá ze:
vyhlášky č107/2005 Sb., o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, aktuální je vyhláška č. 272/2021 Sb. kterým se mění vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů s účinností od 1.9.2021
vyhlášky č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, ve znění pozdějších předpisů, – vyhláška o závodním stravování byla aktualizovaná ke dni 21.4.2021 vyhláška č. 165/2021 Sb., kterým se mění vyhláška č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, ve znění pozdějších předpisů s účinností od 21.4.2021
Platné zákony, vyhlášky a nařízení jsou k nahlédnutí v kanceláři ŠJ.
1.1 Vnitřní řád školní jídelny platí pro hlavní i doplňkovou činnost.
1.2 S vnitřním řádem školní jídelny jsou strávníci a jejich zákonní zástupci seznámeni prostřednictvím nástěnky v jídelně školy, prostřednictvím webových stránek školy a na třídní schůzce v úvodu školního roku.
1.3 Pro žáky, studenty, zaměstnance školy a cizí strávníky stravující se ve školní jídelně vaří jídelna dva druhy jídel (vyjma organizačně náročných dní).
1.4 Kontrolou provádění ustanovení tohoto vnitřního řádu je statutárním orgánem školy pověřen vedoucí školní jídelny.
2. Podrobnosti k výkonu práv a povinností dětí, žáků a jejich zákonných zástupců
ve škole nebo školském zařízení a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů
s pedagogickými pracovníky
2.1 Práva žáků, studentů, zaměstnanců a jejich zákonných zástupců
Žák, student má právo:
Zaměstnanec má právo:
Zákonný zástupce má právo:
2.2 Povinnosti dětí, žáků a jejich zákonných zástupců
Žák a student je povinen:
Zákonný zástupce je povinen:
Provoz a vnitřní režim jídelny
3.1 Skladba jídelníčku
3.2 Provoz jídelny
v kalendářním dni, pokud strávník vykonává práci pro organizaci alespoň 3 hodiny
v místě výkonu práce v souladu s vyhláškou č. 84/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
3.3 Organizace výdeje stravy
Výdej stravy: výdej do jídlonosičů:
snídaně 5.55 – 7.15 hod.
obědy 10.45 – 13.45 hod. 10.45 – 11,00 hod. 13.30 – 13.45
večeře 17.00 – 17.45 hod. 17.00 – 17.15 hod.
Jídelna bude uzavřena po snídani 7.30 hod
po obědě 14.00 hod
po večeři 18.00 hod
3.4 Cena obědů
Cena stravy pro zákazníky se skládá z ceny surovin + věcných a mzdových nákladů + DPH.
Žáci, studenti hradí cenu potravin s DPH.
Zaměstnanci hradí cenu potravin, sníženou o příspěvek z FKSP
Cizí strávníci hradí. cenu potravin, mzdovou režii, věcnou režii, zisk, DPH
Cena stravy : od 19.8.2022
Snídaně. Oběd. Večeře Balíček
+ přesnídávka II. večeře
žáci.ZŠ 1. st. 7 – 10 let 43,-Kč
žáci ZŠ 2. st. 11 – 14 let 45,- Kč
žáci ZŠ 2. st. 15 let 48,- Kč
žáci SOŠ a SOU 15 let 35,- Kč 48,- Kč 44,- Kč 25,- Kč
cizí strávníci 61,- Kč 119,- Kč 97,- Kč
Jídelna připravuje hlavní jídla (t.j. obědy a večeře) a doplňkovou stravu ( snídaně s přesnídávkou a II. večeři – balíček) dle objednávek. Žák – strávník ubytovaný na internátu – si sám objednává tuto stravu.
První den nepřítomnosti, např. první den nemoci, kdy nestihl strávník oběd odhlásit, má možnost si tento oběd za cenu potravin odebrat do jídlonosiče, jednorázového boxů ve vyhrazené době (10:45 – 11:30 hodin). Vstup do jídelny pro vyzvednutí stravy pouze přes SOŠ, SOU Další dny je obědy povinen odhlásit, případně odebírat za plnou cenu (včetně ostatních nákladů na stravování včetně režie.
V době prázdnin a ředitelského volna se žáci a studenti mohou stravovat pouze za plnou cenu obědů.
Pokud má zaměstnanec zájem odebírat obědy v době omluvené nepřítomnosti v práci, hradí plnou cenu obědů.
3.5 Odhlašování a přihlašování stravného
První den zahájení školního roku mají všichni žáci školy obědy odhlášené. Stravu je nutné si přihlásit v objednávkovém systému. Volbu je možné provést do 31. 8. do 11 hodin.
Noví strávníci se přihlašují ke stravování vyplněním písemné formy přihlášky s aktuálními údaji. Na přihlášce je přesně uveden datum, od kterého začíná strávník odebírat obědy. Bez odevzdané písemné přihlášky nelze zahájit stravování. Stravník po přihlášení do systému a vložení hotovosti na svůj účet navolí druh jídla.
Stávající strávníci školy jsou druhý den na začátku školního roku automaticky přihlášeni ke školnímu stravování (nemusí odevzdávat písemné přihlášky). Po zadání jídelníčku do systému na měsíc si strávník objedná stravu dle vlastního uvážení.
Předepsané způsoby pro provádění změn stravování (přihlašování, odhlašování, změna volby):
(vedoucí ŠJ – Tomáš Rezek).
Přihlašovat a měnit volby v průběhu roku je možné vždy nejpozději den předem do 11.00 hod.
Odhlašovat stravu lze nejpozději do 11.00 hod předchozího dne (vyjma níže uvedeného případu zrušení volby z důvodu minimálního počtu).
V případě minusové částky na účtu nelze provádět předvolby předepsaným způsobem.
V době prázdnin, či jiného volna jsou strávníci automaticky odhlášeni.
V době mimoškolních akcí školy (výlety, školy v přírodě, lyžařské výcviky, …) vedoucí školní jídelny odhlašuje stravu žákům na základě informace (seznamu) od vedoucího dané akce.
3.6 Zrušení volby jídla z důvodu minimálního počtu
Každé jídlo má minimální provozní kapacitu vaření, která činí 10 porcí. V případě nižšího předvoleného počtu porcí na konkrétní den, musí jídelna z provozních důvodů zrušit tuto volbu jídla. Strávníci mají automaticky přiřazen oběd č.1, u večeře druhou volbu. Rozhodným časem je 11.00 hod.
Stravné:
Stravné se hradí bezhotovostně na účet školní jídelny číslo 24030511/0100 v Komerční bance pokladní složenkou nebo převodním příkazem z vlastního účtu, minimálně na 1 měsíc předem. Platba se připisuje dle banky 2-3 dny.
Konstantní symbol pro placení složenkou je 0379, pro placení převodním příkazem je 0008. Variabilní symbol se generuje každému strávníkovi.
Každý strávník musí nejdříve vyplnit přihlášku na stravování, kterou obdrží v kanceláři školní jídelny. Na ni, kromě základních osobních údajů, vyplní závazně dny v týdnu, ve kterých bude pravidelně i nepravidelně objednávat a odebírat stravu. Nejjednodušší verze je se stravovat denně, pochopitelně existuje možnost stravovat se jen v určité dny v týdnu (např. jen v úterý a čtvrtek, praxe na jiném provozu).
Objednaný oběd musí strávník odebrat přes stravovací čip. Pokud se tak nestane a oběd není předem odhlášen, počítač odečte automaticky jeho hodnotu z konta strávníka.
Žák má právo na : oběd, odběr stravy: OBĚD pouze při docházce do školy,
Student má právo na odběr stravy: ubytovaní 2 hlavní jídla (oběd, večeře) a další doplňková jídla (snídaně, večeře). Při onemocnění je nárok na dotovanou stravu pouze první den nemoci, od druhého dne absence při neodhlášení stravy jsme povinni doúčtovat žáku strávníkovi věcné a mzdové náklady tj. neoprávněně odebranou stravu.
snídaně 60,-Kč
oběd 104,-Kč
večeře 96,-Kč
balíček 43,-Kč
Zaměstnanec organizace má nárok na odběr dotované stravy: oběd při odpracování 3 pracovních hodin, při volnu nebo dovolené hradí plnou celou cenu stravy tj.
oběd 104,-Kč
večeře 97,-Kč
Placení stravného je vhodné provádět na následující měsíc do 25. dne v měsíci (peníze připsané na účtu jídelny ).
V případě minusové částky na účtu na celý stravovací měsíc, je strávníkovi ihned odeslán informační e-mail o minusové částce na konci stravovacího měsíce. Doporučujeme vytvoření dostatečné vhodné finanční rezervy na stravovacím účtu.
Stav konta může strávník zjistit:
přes www.strava.cz (po zadání přihlašovacího jména a hesla),
na boxu u recepce (pomocí čipu),
přes mobilní aplikaci v telefonu (po zadání přihlašovacího jména a hesla),
osobně u vedoucího školní jídelny (telefonicky na čísle školní jídelny)
3.8 Vyúčtování stravného
Při vyúčtování stravného na konci školního roku zůstanou zbylé finanční prostředky na kontě strávníků a budou převedeny na nový školní rok,
U strávníků, kteří končí, bude převeden zůstatek na základě pokynů rodičů zpět rodičům na konto.
Při změně čísla bankovního účtu, nahlásit změnu v kanceláři u paní Markové.
3.9 Čipy
Všichni strávníci musí mít ke stravování čip nebo kartu ISIC (studenti). Čip ke stravování se hradí částkou 122,-Kč, slouží jako vstupní médium do areálu školy a platí po celou dobu studia nebo po dobu stravování. Čip je nevratný a zůstává strávníkovy. V případě zapomenutí čipu jsou strávníci povinni nahlásit tuto skutečnost v kanceláři ŠJ, oběd jim bude vydán pouze na základě odsouhlasení s vedoucí školní jídelny.
Přehled organizací odebírajících stravování:
Stravování žáků a studentů : SOŠ a SOU Vocelova
První soukromá ZŠ v Hradci Králové s.r.o.
Stravování pracovníků školských organizací: Zaměstnanci SOŠ a SOU Vocelova
Doplňková činnost:
JUDr. Jiří KULT
FOMA BOHEMIA Spol. s.r.o.
F medical s.r.o.
SGJW Spol.s.r.o.
AXIS a.s.
4.Projekty ŠJ
Školní jídelna je zařazena do projektu „ŠKOLA PLNÁ ZDRAVÍ“www.skolaplnazdravi.cz.
Vydal : Ing Lukáš Nepokoj
ředitel školy
Aktualizace dat: 1.01.2024 vedoucí školní jídelny Tomaš Rezek